Support
Utbildningsportalen 

Vanligt förekommande frågor

Jag har inte fått någon inbjudan till utbildningsportalen

Om du vet av dig att ert företag är registrerat i utbildningsportalen och er administratör säger att ni bör ha fått inloggningsuppgifter vänligen kontrollera då att adressen noreply@cloudplanning.se inte hamnat i skräpposten. Om du fortfarande inte hittar inbjudningslänken via mail, hör då av dig till din administratör som kontrollerar om du verkligen är registrerad med rätt mailadress. Om problemet kvarstår be då din administratör att kontakta supporten via kontaktformuläret för vidare undersökning.

Jag kommer inte in med mina angivna inloggningsuppgifter

Kontrollera din mailkorg ifall du fått nya inloggningsuppgifter till utbildningsportalen (kontrollera även skräppost). Kommer du fortfarande inte in ber du din administratör att nollställa ditt lösenord och inväntar nya inloggningsuppgifter via mail. Fungerar det fortfarande inte kontakta då supporten via kontaktformuläret för vidare undersökning.

Hur använder jag som registrerad användare tjänsten?
Följ bara anvisningarna som ges i inbjudningsmailet samt på webbsidorna. I inbjudningsmailet får du inloggningsuppgifter som du använder för att komma in i utbildningsportalen. Ange dessa så kommer du automatiskt in till utbildningen samt de tillhörande frågorna. Du kan med fördel också ta del av vår korta introduktionsfilm nedan.

Hur registrerar man sig för tjänsten och hur kommer man igång?
Om ditt företag vill köpa användar-abonnemang till någon av våra utbildningar kontaktar du Cloudplanning via telefon eller mail (se kontaktuppgifter nedan). När affären är klar får utbildningsledaren på företaget ett adminstratörsinlogg vilket ger hen möjlighet att själv lägga in företagets övriga användare i portalen. När det är gjort skickas ett automatiskt inbjudningsmail ut till användaren som ger inlogg till övriga användare, så att de kan nyttja tjänsten. Om antalet användare är stort kan Cloudplanning hjälpa till med att lägga in användarna i portalen så att automatiskt inbjudningsmail med inlogg skickas ut till användarna.
Kan man ha flera utbildningar och kan man specialanpassa utbildning för just vårt företag?
I dagsläget har vi två öppna utbildningar (Kör- och vilotidsutbildning samt grundläggande miljöutbildning) som kan köpas av alla. Har ditt företag egna behov finns möjligheter att inom ramen för vår utbildningsportal (och med vår utbildningsmotor) skräddarsy egna utbildningar som bara är öppna för ert företag. Kontakta Cloudplanning för dialog och offert (kontaktuppgifter nedan).

Information

Support

Har du som befintlig kund problem med inloggning, användarnamn eller lösenord kontakta först ansvarig på ditt företag för att få hjälp med ditt problem.

Kolla också igenom FAQs ovan till din tjänst som svarar på dem vanligaste problemen och funderingarna.

I övriga ärenden är du välkommen att maila oss ditt supportärende.

Skicka ett mejl till support@cloudplanning.se där du anger vad ärendet gäller, ditt namn, företag samt ditt telefonnummer eller använd vårt kontaktformulär.

Vi kan nås helgfria vardagar mellan kl. 08.30-16.30.

Support

2 + 6 =

Hitta till oss

Vi finns i fina lokaler i Sundsvall hamn. Kom gärna in på en kaffe (eller te…) och diskutera dina behov!

Adress: Nya hamngatan 21
852 29 Sundsvall