Support
BPL
Vanligt förekommande frågor
Varför genereras det ej några transporter för en upprepad transportmall som jag har skapat?
Varför får jag ett felmeddelande i Resursplaneringen varje morgon och måste starta om den för att komma vidare?
När jag lägger till tid i slutet av ett kvällspass i tidrapporten så slås det ihop med morgondagens pass, varför?
Vad betyder de olika färgerna på bussarna i kartan?
Jag har ett omlopp som ska planeras på samma fordon året ut, hur gör jag?
Då kan du enkelt, i Resursplaneringen, högerklicka på bokningsnumret och välja vilket fordon som ska användas och vilket tidsspann som omloppet ska köras av fordonet.
Kan jag planera ett schema på en chaufför för ett helt år?
Ja, du kan planera ett schema på en chaufför under vilken tidsperiod som helst – huvudsaken är att omloppet och tjänsten är byggd i planeringsskedet.
Kan jag på något sätt markera att ett fordon står på verkstad eller är på besiktning?
Ja, det gör du genom att högerklicka på fordonet i Resursplaneringens fordonsvy, välja ”Lägg till frånvaro” och sedan skriva typ av frånvaro (om det är verkstad, rutbyte, däckbyte) samt vilket period det gäller. Det läggs då en väl synlig markering på fordonet som gör att du inte kan planera någon körning på det under den perioden. Om fordonet blir klar tidigare eller senare så kan du högerklicka på markeringen och antingen korta ner eller förlänga frånvaron.
Information
Support
Kolla också igenom FAQs ovan till din tjänst som svarar på dem vanligaste problemen och funderingarna.
I övriga ärenden är du välkommen att maila oss ditt supportärende.
Skicka ett mejl till support@cloudplanning.se där du anger vad ärendet gäller, ditt namn, företag samt ditt telefonnummer eller använd vårt kontaktformulär.
Vi kan nås helgfria vardagar mellan kl. 08.30-16.30.
Hitta till oss
Vi finns i fina lokaler i Sundsvall hamn. Kom gärna in på en kaffe (eller te…) och diskutera dina behov!
Adress: Nya hamngatan 21
852 29 Sundsvall