Support
BPL

Vanligt förekommande frågor

Varför genereras det ej några transporter för en upprepad transportmall som jag har skapat?
Börja med att se över från- och tilldatum samt veckodagar för transportmallen. Kontrollera sedan så att inte någon undantagsmall är vald som nollställer antal transporter.
Varför får jag ett felmeddelande i Resursplaneringen varje morgon och måste starta om den för att komma vidare?
Har du haft Resursplaneringen i gång över natten så har din inloggning (av säkerhetsskäl) troligtvis blivit ogiltig. Du behöver dock ej starta om applikationen – klicka istället på ditt användarnamn uppe till höger och skriv in ditt lösenord så kan du sedan jobba vidare.
När jag lägger till tid i slutet av ett kvällspass i tidrapporten så slås det ihop med morgondagens pass, varför?
Om vilan mellan passen blir för kort för att räknas som godkänd dygnsvila så slås de automatiskt ihop till ett enda långt pass.
Vad betyder de olika färgerna på bussarna i kartan?
Grön betyder att senaste position är max 30 sekunder gammal. Grå betyder mer än 30 sekunder, men mindre än 3 minuter gammal. Röd betyder mer än 3 minuter gammal.
Jag har ett omlopp som ska planeras på samma fordon året ut, hur gör jag?

Då kan du enkelt, i Resursplaneringen, högerklicka på bokningsnumret och välja vilket fordon som ska användas och vilket tidsspann som omloppet ska köras av fordonet.

Kan jag planera ett schema på en chaufför för ett helt år?

Ja, du kan planera ett schema på en chaufför under vilken tidsperiod som helst – huvudsaken är att omloppet och tjänsten är byggd i planeringsskedet.

Kan jag på något sätt markera att ett fordon står på verkstad eller är på besiktning?

Ja, det gör du genom att högerklicka på fordonet i Resursplaneringens fordonsvy, välja ”Lägg till frånvaro” och sedan skriva typ av frånvaro (om det är verkstad, rutbyte, däckbyte) samt vilket period det gäller. Det läggs då en väl synlig markering på fordonet som gör att du inte kan planera någon körning på det under den perioden. Om fordonet blir klar tidigare eller senare så kan du högerklicka på markeringen och antingen korta ner eller förlänga frånvaron.  

Information

Support

Har du som befintlig kund problem med inloggning, användarnamn eller lösenord kontakta först ansvarig på ditt företag för att få hjälp med ditt problem.

Kolla också igenom FAQs ovan till din tjänst som svarar på dem vanligaste problemen och funderingarna.

I övriga ärenden är du välkommen att maila oss ditt supportärende.

Skicka ett mejl till support@cloudplanning.se där du anger vad ärendet gäller, ditt namn, företag samt ditt telefonnummer eller använd vårt kontaktformulär.

Vi kan nås helgfria vardagar mellan kl. 08.30-16.30.

Support

15 + 5 =

Hitta till oss

Vi finns i fina lokaler i Sundsvall hamn. Kom gärna in på en kaffe (eller te…) och diskutera dina behov!

Adress: Nya hamngatan 21
852 29 Sundsvall